حرفه ای دریفت بکشید

حرفه ای دریفت بکشید

 قبل از اينكه قبل از همه چيز به نكات زير توجه كامل داشته باشيد:

1- دريفت يك تكنيك است و بيشتر جنبه نمايشي دارد ( به غير از رالي هاي حرفه اي و برخي مسابقات ديگر)
2- انجام دريفت به مهارت و تمرين فوق العاده اي نياز دارد.
3- با هر اتومبيلي نبايد دريفت كرد ٫ بايد اتومبيلي مناسب در اختيار داشته باشيد و تجهيزات لازم روي اين اتومبيل نصب شده و تنظيمات و تغييراتي صورت گرفته باشد.
4-بعد از رعايت همه موارد بالا توجه داشته باشيد كه دريفت به آن سادگي كه در فيلمها و يا پيست ديده ايد نيست و فقط به فقط بايد در داخل پيست و آن هم با رعايت تمام جوانب ايمني دريفت كرد. دريفت همان اندازه كه زيباست ميتواند تبديل به يك تجربه تلخ و بد شود.
5- اگر شما تجربه ٫ مهارت و دانش لازم را نداريد و مطمئن نيستيد كه ميتوانيد اين كار را به درستي انجام دهيد از خير انجام يك دريفت تمام و كمال بگذريد چرا كه دريفت جزو تكنيكهاي پيشرفته اي است كه مهارت و تسلط زيادي مي طلبد.
6-و نكته آخر ٫ اگر به اصول و مبانی رانندگی حرفه ای (منظورم رانندگی ریس هستش و نه لایی کشیدن) آشنایی ندارید به سراغ دریفت نروید.

خواهشمند موارد بالا را رعايت كنيد و هيچ گاه ٫ تاكيدا هيچ گاه با اتومبيل استاندارد خود و آن هم در جايي به غير از پيست اقدام به دريفت نكنيد ٫ حتي در يك جاي مطمئن و خلوت ٫ كه به نظر من خطرناكتر است چرا كه در صورت بروز حادثه اي براي شما كسي به كمك شما نخواهد شتافت.
من چيزهايي رو كه بايد ميدونستيد رو گفتم و اميدوارم در پيست و با اتومبيل مناسبي بتوانيد به زيبايي دريفت كنيد و مهارتهاي رانندگي خود را افزايش دهيد و از انجام دريفت لذت ببريد.

در ضمن اگر شما در پيست رانندگي نمي كنيد و قصد دريفت هم نداريد خواندن اين مطالب از اين جهت ميتواند براي شما مفيد باشد كه بر اطلاعات شما مي افزايد. به نظر من يك راننده بايد همه چيز را بداند ولي لزومي ندارد كه هر آنچه را كه ميداند انجام دهد.

چگونگي دريفت

چگونه بايد شروع به دريفت كرد؟
آموختن دريفت يك كار ساده نيست. دريفت يكي از شكلهاي رانندگي است كه در اکثر رشته هاي اتومبيلراني از قبيل race ٫ rally و Off road و ... ميتوانيد آنرا ببينيد.
تصوير كلي و مفهوم دريفت اين است : درك اينكه اتومبيل چه رفتاري دارد و واداشتن اتومبيل به رفتاري كه دقيقا خواسته شما است.
در بسياري از كشور ها دريفت به صورت يك رشته اتومبيل راني در آمده است و رانندگان علاقه مند تحت تعليم افراد مجرب قرار ميگيرند و در پيستهاي مجهز و طراحي شده براي دريفت مسابقات دريفت انجام ميگيرد ٫ همچنين بسياري از مدارس اتومبيل راني آموزش دريفت نيز دارند و در اين مدارس نيز ابتدا رانندگان را از خطرات و احتمال حادثه در دريفت آگاه ميكنند و سپس بعد از گذراندن مراحل اوليه و كسب آمادگي ٫ تكنيكهاي دريفت را به رانندگان آموزش داده و شروع به تمرين ميكنند.

آماده شدن براي دريفت
به طور كلي 2 تكنيك اصلي براي دريفت وجود دارد.
تكنيكي كه مبناي انجام آن كلاج است (clutching technique) و اين روش در اتومبيلهاي ديفرانسيل عقب (rear-wheel drive) كاربرد دارد.

clutching technique را اينگونه ميتوان توصيف كرد:
در حال رسيدن به پيچ معمولا اتومبيل را در دنده 2 قرار ميدهند (و يا اگر اتومبيل در دنده بالاتري باشد 1 يا 2 دنده معكوس ميدهند) سپس دور موتور را درمحدوده 4000 تا 7000 ( بسته به اتومبيل) نگه ميدارند و با همين دور موتور ٫ اتومبيل را به شدت به داخل پيچ رانده و پدال كلاج را بصورت ناگهاني فشار داده و رها ميكنند كه اينكار باعث مي شود چرخهاي عقب دچار هرز گردي شده و چسبندگي خود را از دست بدهند.

براي ادامه دريفت در طول پيچ و يا پيچهاي بعدي بايد همچنان پدال گاز را فشار داد و گاز را تنظيم كرد ( بازي كردن با پدال گاز) و براي جلوگيري از spin شدن اتومبيل را با فرمان كنترل كرد ( بازي كردن با فرمان) . وقتي اتومبيل در اين حالت كنترل شد و راننده توانست كنترل اتومبيل را در دست داشته باشد ميتواند با يك حركت متناسب و كنترل روان فرمان ٫ مسير را تغيير دهد و پيچ بعدي را نيز با دريفت طي كند. در اينجا اگر سرعت كم باشد دريفت كوتاهتر خواهد بود و چون چرخها چسبندگي خود را دوباره كسب خواهند كرد ادامه حركت ميسر نخواهد بود.

hand-brake technique :چون در اتومبيلهاي ديفرانسيل جلو (front-wheel drive) به روش قبلی نمي توان چرخهاي عقب را به هرزگردي و از دست دادن چسبندگي واداشت ٫ بايد از تكنيك اصلي دوم براي دريفت استفاده كرد كه تكنيك ترمز دستي است (hand-brake technique).

اين در حالي است كه در اتومبيل ديفرانسيل عقب با clutching technique از قدرت و گشتاور اتومبيل براي انجام دريفتهاي متمادي استفاده ميشود و در hand brake technique آزادي عمل كمتر است.

در hand brake technique در حال رسيدن به پيچ ترمز دستي كشيده ميشود تا لاستيكها ناگهان چسبندگي خود را از دست بدهند. در اين روش گشتاور تاثير زيادي ندارد و تداوم حركت ( تداوم عدم چسبندگي) بسيار سخت تر است و طي كردن چند پيچ به شكل دريفت با روش hand brake technique بسيار دشوار است.

با اتومبيلهاي ديفرانسيل عقب ميتوان دريفتهاي طولاني انجام داد.ولي در كل با انجام دريفت با يك اتومبيل ديفرانسيل جلو و يا ديفرانسيل عقب شما ميتوانيد مهارت رانندگي خود را به نمايش بگذاريد و آنها را افزايش دهيد و همچنين از انجام دريفت لذت ببريد.

تا اين قسمت توضيحاتي ارائه شد و شما با دريفت يك آشنايي كلي پيدا كرديد و مطمئنم اكنون در حال تجزيه و تحليل مطالب بالا هستيد و متوجه شده ايد كه دريفت را فقط بايد در پيست انجام داد و براي دريفت كردن بايد علاوه بر اينكه راننده مهارت بسيار بالايي داشته باشد به اتومبيلي با كنترل مناسب و همچنين ايمن نياز است ٫ چرا كه همه عوامل خطر موجود هستند : سرعت بالا ٫ بر هم زدن تعادل اتومبيل و عدم چسبندگي لاستيكها به عمد ٫ فشار زياد به موتور ٫ گيرباكس ٫ كلاج ٫ ترمزها و همچينين چرخها ٫ تعليق ٫ ديفرانسیل ٫ اكسل و كلا تك تك قطعات اتومبيل.

پس نتيجه منطقي اين است : دريفت فقط بايد در پيست و با اتومبيلي مناسب و مجهز از لحاظ قطعات تيونينگ و تجهيزات ايمني انجام شود.

توجه داشته باشيد كه اتومبيل شما بهتر است Rollbar داشته باشد و اگر ميخواهيد تمرين دريفت كنيد و كاملا دريفت را بياموزيد حتما بايد Roll bar نصب كنيد تا در صورت چپ شدن اتومبيل به شما صدمه وارد نشود ٫ حتمن در اتومبيل خود كپسول آتش خاموش كن داشته باشيد ٫و در هنگام دريفت حتما كلاه ايمني بر سر داشته باشيد ٫ استفاده از كفشهاي رانندگي ٫ صندلي و كمربند مخصوص Race ٫ نيز به طور كلي براي رانندگي در پيست و بخصوص براي دريفت بسيار مفيد و لازم است. بدين ترتيب ميتوانيد با خيالي آسوده و حداكثر ايمني در پيست دريفت كنيد.

توجه داشته باشيد كه مساله تنها با هندلينگ و تامين ايمني راننده ختم نميشود و اتومبيل شما از لحاظ فني نيز بايد توان دريفت و تحمل فشار دريفت را داشته باشد. مانند استفاده از صفحه كلاج ريسي ٫ تقويت شفتها و پلوس و تقويت اجزاي موتور تا اتومبيل شما در اثر دريفت دچار مشكل فني نشود. تقويت ترمزها و حداقل استفاده از لنت ترمزهاي ريسي بسيار مفيد است.

همچنين اتومبيل دريفت بايد گشتاور و قدرت موتور مناسبي داشته باشد تا بتوان به خوبي دريفت كرد ٫ بخصوص در اتومبيلهاي ديفرانسيل عقب كه براي دريفت نياز به گشتاور بيشتر است.       

ادامه ی پست رو بزودی براتون میذارم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

automecanickalhor

علی مقدم

automecanickalhor

http://automecanickalhor.loxblog.com

تعمیرات انواع خودرو های ایرانی و خارجی

حرفه ای دریفت بکشید

تعمیرات انواع خودرو های ایرانی و خارجی

مطالب آموزشی هم داریم. هرچی خواستید فقط تو نظرات بنویسید.به صورت رایگان براتون میذاریم تعمیرات جلوبندی - تنظیم موتور - مکانیکی - شستشوی انژکتور - شارژ گاز کولر - تعمیر ECU

تعمیرات انواع خودرو های ایرانی و خارجی